Na popęd płciowy wpływa szereg czynników. Zmniejszenie pożądania seksualnego może wynikać ze zmniejszonego wytwarzania testosteronu i estrogenów, ale także z wpływu czynników psychicznych jak lęk, przygnębienie lub obniżenie poczucia własnej wartości. Wszystkim, którym zależy na zwiększeniu swojego libido, Gillian McKeith proponuje sposoby, które zazwyczaj dają pozytywne rezultaty.

  1. Rób wszystko, aby utrzymać równowagę hormonalną i zdrowy układ nerwowy. Zadbają o to niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które powinny często pojawiać się w Twojej diecie. Znajdziesz je w tłustych rybach, pestkach dyni, łuskanych nasionach konopi, nasionach słonecznika i w siemieniu lnianym. Na popęd płciowy wpływają także korzystnie figi, awokado, granaty, karczochy, szparagi, jabłka, wanilia, migdały i owoce jagodowe. Jeśli masz problemy ze stresem, zadbaj o swoje nadnercza przyjmując magnez, witaminę B5 i witaminę C. Jeśli masz obniżone stężenie estrogenów, szukaj produktów które zawierają fitoestrogeny. Do ich źródeł należą wyroby sojowe, np. tofu i tempeh, wyroby owsiane i ciecierzyca.
  2. Za obniżone libido może odpowiadać niedoczynność tarczycy. Porozmawiaj z lekarzem na temat odpowiednich badań. Możesz także wspierać się produktami, które naturalnie zawierają dużą dawkę jodu, który odpowiada za prawidłową pracę tarczycy i jajników. Spożywaj regularnie wodorosty morskie takie jak nori, kelp, rodymenia palczasta i kombu.
  3. Pij dużo wody, herbat ziołowych i soków warzywnych. Nawadniaj swój organizm, aby zapobiec wysuszaniu skóry i ścianek pochwy. Suchość pochwy powoduje, że seks staje się nieprzyjemny a nawet bolesny, co również zniechęca do współżycia.
  4. Imbir i pieprz cayenne zwiększają dopływ krwi do narządów płciowych. Nie wahaj się z dodaniem ich do kolacji. Ogranicz za to paprykę, bakłażany, pomidory i ziemniaki.
  5. Zaopatrz się w damianę. To zioło, które działa pobudzająco na narządy płciowe, zwiększając ich wrażliwość. Pomaga zarówno kobietom jak i mężczyznom. Polecany jest także napar z korzenia lukrecji, które zawiera izoflawony naśladujące działanie estrogenów i progesteronu, dzięki czemu zwiększa pożądanie i energię.
  6. Naucz się technik relaksacyjnych takich jak medytacje, ćwiczenia oddechowe, joga. Dobre efekty daje również aromaterapia, która tworzy zmysłowy, odprężający nastrój. Do olejków eterycznych uważanych za afrodyzjaki należą jaśminowy, bergamotowy, z drzewa sandałowego, paczula i neroli. Możesz je stosować do masażu.
  7. Całkowicie niezbędna jest aktywność fizyczna. Ruszaj się codziennie, aby poprawić sobie nastrój, pewność siebie, wygląd, zdrowie oraz dopływ krwi do narządów płciowych.