Zmiksowane owoce dostarczają energii i wspaniale oczyszczają organizm, a ja uwielbiam też ich smak i konsystencję. Najczęściej zaczynam dzień właśnie koktajlem owocowym.

Kiedy kręciliśmy program telewizyjny Jesteś tym, co jesz, często musiałam wychodzić z domu bardzo wczesnym rankiem. Kiedy wstaję, wypijam szklankę ciepłej wody, po czym robię sobie koktajl owocowy. Przygotowuję go w dużych ilościach i wlewam do kilku zakręcanych pojemników, które zabieram ze sobą.

Koktajle służą mi ponadto jako wygodny sposób przyjmowania superpokarmów i dodatkowych ziół. Stanowią one potężną dawkę witamin. Ja nazywam je czasem moim odżywczym zastrzykiem. Poniżej podaję listę podstawowych superpokarmów, które możesz dodawać do każdego z moich koktajli.

Podstawowe superpokarmy

  • Algi w formie płynnej (najłatwiejsza do strawienia forma białka roślinnego oraz kopalnia składników mineralnych)
  • Chlorella w proszku
  • Dzikie niebieskozielone algi
  • Pyłek pszczeli w granulkach
  • Siemię lniane
  • Sok aloesowy pozbawiony goryczki
  • Spirulina w proszku
  • Suplement diety w formie proszku Gillian McKeith Living Food Energy (Organiczny proszek energetyczny Gillian McKeith)
  • Źdźbła jęczmienia w proszku
  • Źdźbła pszenicy w proszku

Nie stosuj wszystkich superpokarmów na raz. Wybierz jeden lub dwa i dodawaj do koktajli w konkretnym dniu, tygodniu lub miesiącu. albo postępuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Kiedy zużyjesz dany superpokarm, spróbuj innego z powyższej listy. Dobrze jest od czasu do czasu zmienić superpokarm. Pamiętaj tylko o tym, aby stosować produkty wysokiej jakości.

Koktajle bardzo łatwo się przyrządza. Możesz robić gęstsze lub rzadsze, zależnie od swojego upodobania. Jednak im gęściejszy, tym bardziej sycący. Praktyka czyni mistrza, więc nie obawiaj się testować różnych kombinacji.