Jeżeli chcesz schudnąć musisz w końcu zacząć odchudzanie. Często odkładamy przejście na zdrową dietę na jutro. Takie działanie dodatkowo obniża naszą motywację. Musimy zacząć od teraz! Dlaczego trzeba zmienić swoje myślenie i nawyki od teraz?

Twój umysł pozwala na niemożliwe!

Głównym problemem we wszystkim co robimy nie są trudne okoliczności i przeciwności losu. Najważniejszym wrogiem sukcesu jest ludzkie myślenie. Wydaje się nam, iż rzeczy o których marzymy nie są dla nas, są niemożliwe do osiągnięcia.

„Jeśli sądzisz, że potrafisz to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz – również masz rację.”.
– Henry Ford

Kluczem do przezwyciężenia własnych słabości jest zmiana myślenia. Musimy przestać hamować własne możliwości złym sterowaniem myślowym. Potrzeba tak niewiele, aby zdobywać szczyty – drobna zmiana myślenia pozwala na wszystko. Wiara we własne możliwości jest wszystkim, czego potrzebujemy. Reszta wynika z tej wiary.

Jeżeli chcesz schudnąć to musisz uwierzyć, że potrafisz. Musisz też zadać sobie ważne pytanie: Czy ja tego naprawdę chcę? Skoro tego chcesz, to nie czekaj na swoje marzenia – zacznij je realizować. Zacznij TERAZ! Jeżeli wcześniej odchudzaliśmy się od następnego tygodnia to zapewne nie osiągnęliśmy dobrych efektów – jest to o wiele trudniejsze – przerwać złe nawyki konkretnego dnia. Musimy to zrobić spontanicznie i trzymać się wyznaczonej sobie ścieżki. Spróbuj działać od zaraz, a przekonasz się o sile tej metody.

Co mam teraz robić?

Najpierw określ plan odchudzania. Zdefiniuj cel, który chcesz osiągnąć. Niech będzie mierzalny. Następnie znajdź drogę do tego celu i działaj. Droga do schudnięcia prowadzi przez zmianę nawyków żywieniowych oraz zwiększoną aktywność fizyczną. Zacznij ćwiczyć, przestań jeść niezdrowo. Jeżeli chcesz tylko schudnąć, możesz zastosować dietę, jednak nie pozwoli to na osiągnięcie długoterminowych efektów.

Jeśli chcesz zacząć stosować zdrową dietę i odżywiać się zdrowo, co łączy się z utrzymaniem odpowiedniej wagi, to przeanalizuj swoje żywienie. Nie tylko potrawy, które jadasz, ale również sposób w jaki jadasz. Zastosuj zasady zdrowego odżywiania.

Zacznij ćwiczyć – na początek energiczny spacer. Nie staraj się osiągnąć efektów jak najszybciej. Twój wysiłek nie może być za duży, aby nie zniechęcić się do wyznaczonego planu. Stopniowo zwiększaj intensywność ćwiczeń, dodawaj nowe zasady zdrowego odżywiania. Jeżeli zaczniesz bez wstępu wtedy Twój organizm może się zbuntować, Ty też. Małymi krokami osiąga się więcej niż jednym skokiem.

Odchudzanie jest łatwe, jeżeli potrafimy sterować własnymi myślami, lękami. Sukcesywne wprowadzanie drobnych zmian pozwala zmienić własne nawyki bezboleśnie.