Jesteście #teamczereśnie czy #teamwiśnie? Ja mam to szczęście, że wiśnie mogę jeść z własnego sadu.

Dlaczego warto jeść wiśnie? 

✔ są bogate w rutynę, która wspiera układ sercowo-naczyniowy,

✔ zawierają cyjanidynę zwalczającą procesy zapalne,

✔ kwas chlorogenowy – ma właściwości przeciwbakteryjne i przeciwgrzybicze,

✔ antyoksydanty – chronią organizm przed wolnymi rodnikami, które uszkadzając komórki naszego organizmu przyspieszają procesy starzenia i zwiększają ryzyko chorób,

✔ melatoninę – sugeruje się, że regularne spożycie wiśni może pomóc uregulować naturalny cykl aktywności organizmu i podnieść wydajność snu,

✔ według badań wiśnie mają właściwości przeciwbólowe,

✔ sok z wiśni polecany jest biegaczom – przed zawodami zwiększają zdolność wysiłkową, a po zawodach zmniejszają ból mięśni.

Przy okazji mam dla Was przepis na koktajl!

– 250 ml mleka roślinnego (np. migdałowe),

-2 łyżki morwy (wcześniej moczymy je w wodzie),

– 2 łyżeczki migdałów w płatkach,

– 3 łyżki wydrylowanych wiśni.

Całość blendujemy i gotowe.