Czy wiesz ile powinno znajdować się błonnika w Twojej dziennej racji pokarmowej? Planując swoje posiłki zwykle się nad tym nie zastanawiamy … bo i po co, są przecież ważniejsze sprawy czyli bieżące problemy, terminy i obowiązki. Prawda jest taka, że w dobie wysoko przetworzonych produktów dostarczamy sobie zdecydowanie za mało tego dobroczynnego składnika. Przykładem mogą być chociażby płatki śniadaniowe, często natłuszczane i glazurowane cukrem, produkowane z mączki kukurydzianej pozyskanej z obłuszczonego ziarna kukurydzy. Myśląc o płatkach przychodzi nam rzeczywiście na myśl – pożywne i zdrowe śniadanie… Zapewniam Cię, że błonnika nie znajdziesz tam zbyt wiele.

Warto czasem zastanowić się nad tym co wrzucamy do koszyka. Pragniemy być szczupli i zdrowi ale tak naprawdę wiele zależy od naszych wyborów, chociażby podczas zakupów. Czasem warto pobłądzić dłużej między sklepowymi półkami i poszukać zdrowszych alternatyw. Zdrowszych, czyli jakich? Proponuje np. musli:

Musli – czyli płatki produkowane metodą tradycyjną zawierają dużo białka i błonnika a także ” dobre tłuszcze” które obniżają cholesterol.

Oczywiście jego prozdrowotne działanie zostało poparte licznymi badaniami naukowców , powstało mnóstwo publikacji na ten temat! Naturalne produkty, które wchodzą w skład musli, mogą mieć pozytywny wpływ na ludzki organizm, a oto kilka faktów o ich działaniu:

wzmacniają pracę serca, regulują ciśnienie, przywracają sprężystość ścianek naczyń krwionośnych, obniżają poziom „złego” cholesterolu we krwi, zmniejszają ryzyko zachorowań na choroby wieńcowe,

– znacznie redukują ryzyko zachorowania na nowotwory złośliwe i choroby związane ze starzeniem organizmu,

regulują działanie układu trawiennego, regulują poziom cukru, harmonizują przemianę materii i pracę wątroby,

poprawiają dotlenianie komórek mózgowych i koncentrację umysłu, poprawiają samopoczucie.

Zacznij myśleć o sobie! Owszem na rynku jest bogata oferta „eko produktów” które rzeczywiście mogą wspomóc nasze zdrowie i samopoczucie. Złotą zasadą zdrowego odżywiania jest wprowadzanie tego typu produktów na stałe do naszego menu a nie tylko na chwilę, bo akurat jest taka moda. Efekty właściwego odżywiania nie są widoczne po tygodniu czy miesiącu , są zauważalne wraz z upływem lat – ładna cera, mniej fałdek, więcej energii oraz chęci do życia i oczywiście mniej wizyt u lekarza. A na koniec dodam, że potrzebujesz 30 gram błonnika w ciągu dnia, trudno dostarczyć taka ilość wraz z pożywieniem, dlatego  możesz wspomóc się też błonnikiem w proszku.