Każda z nas marzy o idealnej sylwetce, lecz czasami ochota, czas czy pieniądze nie idą w parze, by ćwiczyć na siłowni. Ale bez obaw – na to też są sposoby!

1. Najwięcej programów trenigowych dla fitness w domu znajdziesz na Youtube

Najpopularniejszym źródłem programów treningowych jest oczywiście serwis YouTube. Większość osób zaczynających swoją przygodę z ćwiczeniami pierwsze, co robi, wpisuje jego adres w wyszukiwarce. Znajdziemy tam ćwiczenia absolutnie dla każdego – od osób początkujących do zaawansowanych. Często oprócz pojedynczych filmików można trafić również na kompletne plany treningowe ułatwiające skomponowanie optymalnego harmonogramu ćwiczeń.

2. Zapisuj sobie każde swoje ulubione ćwiczenia

W domu wykonywać możemy także wszystkie nasze ulubione ćwiczenia, które pamiętamy z sali treningowej. Opcji jest tutaj mnóstwo. Zdecydować możemy się na przykład na pompki, które wzmacniają mięśnie klatki piersiowej, brzucha, ramion oraz dolnej części pleców; przysiady, w czasie wykonywania których pracują prawie wszystkie mięśnie nóg oraz górnej części ciała, czy wchodzenie po schodach stanowiące odpowiednik wchodzenia i schodzenia na popularny step – dzięki tego typu energicznym ćwiczeniom jesteśmy w stanie spalić sporą ilość kalorii.

Bardzo skutecznymi ćwiczeniami fitness, które wykonywać możemy w domu jest tak zwana Tabata. Co to takiego? To trening trwający 4 minuty, w którym przez 20 sekund ćwiczymy, a przez 10 odpoczywamy. Naszym zadaniem jest wykonanie w ciągu tych 20 sekund jak największej liczy powtórzeń w jak najszybszym tempie. Na początku taki trening może wydać nam się trudny, jednak po kilku seriach uda nam się złapać rytm i odpowiednią technikę. Ćwiczenia tego typu pomagają nam spalić więcej kalorii, niż podczas „zwykłych” treningów. Do takiej tabaty można dobrać różnorakie ćwiczenia fitness, które można wykonać w domu.

3.Trener personalny w twoim domu

Zdecydować możemy się również na usługi trenera personalnego, który nierzadko treningi z klientami wykonuje nie tylko na sali treningowej, lecz także w domu. Nie dysponujemy stosownym sprzętem? Bez obaw – trener przyjedzie do nas z całym niezbędnym wyposażeniem lub pokaże ćwiczenia, które będziemy w stanie wykonać przy pomocy przedmiotów dostępnych w każdym domu, tudzież bazujące na ciężarze własnego ciała. Dodatkowo wytłumaczy, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia i dobierze formę treningu odpowiednią do naszych możliwości i zainteresowań.

4. Muzyka do ćwiczeń do podstawa

Bardzo istotnym elementem każdego treningu fitness wykonywanego w domu jest muzyka. W sieci znaleźć możemy całą masę kompilacji przeznaczonych do tego celu. Rzecz jasna, możemy wykorzystać także swoje ulubione utwory, dzięki czemu trening będzie jeszcze bardziej przyjemny. Ważne, utwory były energetyczne i zachęcały nas do intensywnego treningu.

Jak widać, trening fitness z powodzeniem realizować możemy również w domowym zaciszu. Najistotniejsze, by wybrać taką formę aktywności fizycznej, której wykonywanie sprawi nam największą przyjemność.